شرکت مهندسي و پويش ساخت ذوب آهن اصفهان 

Esfahan Steel Engineering and Pooyesh Construction Company

 

شرکت مهندسي و پويش ساخت ذوب آهن اصفهان 

Esfahan Steel Engineering and Pooyesh Construction Company

شرکت مهندسي و پويش ساخت ذوب آهن اصفهان 

Esfahan Steel Engineering and Pooyesh Construction Company

در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران صورت گرفت:

امضای دو قرارداد تحقیقاتی توسط ذوب آهن اصفهان با صرفه جویی بالغ بر ۲.۲ میلیون یورو

در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران صورت گرفت:

در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران دو پروژه تحقیقاتی با عناوین طراحی، ساخت و بومی سازی قالب مسی ریخته گری فولادسازی با شرکت پویش ساخت ذوب آهن با صرفه جویی یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو و طراحی، ساخت و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد ۵۰۰ ذوب آهن (HOT PROFILE MEASUREMENT) با سازمان جهاد دانشگاهی شریف و ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت با صرفه جویی یک میلیون یورو، ۱۹ بهمن ماه امضا شد.

ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن پس از امضاء قراردادهای مذکور به خبرنگار ما گفت: قالب های مسی یک قطعه استراتژیک در ایستگاه های ریخته گری برای تولید فولاد می باشد . تکنولوژی ساخت این قطعه در اختیار چندین شرکت محدود در دنیا است که به دلیل تحریم، تامین آن ها مشکل بود . این مشکل، صنعت فولاد کشور را بر آن داشت که این قطعه استراتژیک را در داخل تولید نماید .


وی افزود: در این راستا با توجه به این که شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن یکی از شرکت های توانمند در بومی سازی قطعات است، ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری لازم در این شرکت در نظر دارد، این قطعه را در داخل شرکت بومی نموده و دانش آن را در اختیار بگیرد .
رخصتی در خصوص پروژه طراحی، ساخت و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد ۵۰۰ ذوب آهن نیز اظهار داشت: این پروژه علاوه بر این که دقت های اندازه گیری در خطوط نورد را افزایش می دهد، پیش نیاز بومی سازی اندازه گیری گرم ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ می باشد و این موضوع از سطح بالای فناوری برخوردار است .
 وی افزود: با اجرای این پروژه، دانش مربوطه در ایران بومی می گردد و کلیه شرکت های داخلی بدون نیاز به شرکت های خارجی از آن بهره مند می گردند . همچنین اجرای این پروژه در تولید پایدار ریل به عنوان یک کالای استراتژیک نیز نقش بسیار مهمی دارد .  
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی، امروز ۱۹ بهمن ماه در هتل المپیک تهران گشایش یافت و تا ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .


تمامی حقوق متعلق به شرکت مهندسی و ساخت پویش ذوب آهن میباشد